torsdag 24 februari 2011

Ännu en akvarellvecka och Mattias Klum-föreläsning

Ja, nu är även denna skolvecka snart slut. Tiden går fort när man har roligt! Det har varit fortsatt akvarellmåleri, och jag visar veckans produktion här nedan. :) Jag har bland annat gjort färgstudier som kan vara bra att ha inför framtida måleri och köp av färger. Det finns så otroligt många att välja mellan!

I tisdags kväll var jag och Gunnar på CCC och lyssnade på en föreläsning med fotografen Mattias Klum. Han är fotograf för National Geographic och har varit med om helt otroliga saker. Han har bland annat hängt/bott i träden i Borneos djungel i flera veckor för att lyckas få en bild på en liten nånting-björn (kommer inte ihåg vad den hette :) ) och fotograferat världens giftigaste orm som är ca 5 meter. Det låter häftigt, men det är långt ifrån glamoröst. Det blir sjukt fina bilder! Så nu är jag sugen på att komma ut i det fria och prova mina fotograferingsvingar. :) Det ska bara bli lite varmare först, för nu är det ca -15. Brrr!

I morgon, efter skolan, bär det av mot mitt underbara Malmö! Iiiihhh, det ska bli så kul att träffa alla!! :) Det är ett fullspäckat schema av skoj som väntar.

Puss på er!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar