fredag 27 maj 2011

Glaserad keramik - omgång 2

Nu är de sista keramiksakerna glaserade och klara. Jag vill göra fler! Det finns så mycket fint att göra och massor med former och färger att välja mellan. Ja ja, när vi väl bor så att jag kan ha en egen ateljé som jag drömmer om så ska jag skaffa mig en drejskiva och en brännugn. Då ska det lekas med lera kan jag lova! Till dess får jag nöja mig med att leka med andra material, som papper och färg till exempel. Det är ju kul det också. :)

Det blev en kanna att ha saft i, eller vad man nu är sugen på att dricka.


Och en skål:

Och till slut en kruka/bytta, eller vad det nu ska kallas, som jag tänkte ha mina akvarellpenslar i.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Lena berättade om din blogg. Vilka fina saker du har gjort! du är jätteduktig. Kram Pia (Carlsten)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Pia! Kul att du har hittat hit. :) Kika gärna in här igen. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera