lördag 28 maj 2011

Jag målar!

Ah, det känns underbart! Jag sprudlar av inspiration och lust att måla. Och allt tack vare en mindre ommöblering i lägenheten. Min älskade sambo flyttade snällt sitt skrivbord upp till vardagsrummet så att jag får ha det lilla rummet här nere helt för mig själv. Här är ljust och hemtrevligt och jag har hållit hus här de senaste sju timmarna. :) Med undantag för en matstund och kisspaus förstås.





För tillfället ser det ut såhär. Jag har sett ut ett enkelt vitt skrivbord på Ikea som jag tänkte ha nedanför fönstret. Vad tror ni om det? Det blir nog bra. Åh, min helt egna ateljé! Jag är så glad och nöjd! Jag hade en målarhörna uppe i vardagsrummet innan som stod redo för mig, men jag kände aldrig för att gå upp där och måla. Det stressade mig lite, eftersom jag just nu har all tid i världen att måla. Men inspirationen infann sig aldrig. Det är så mörkt där uppe eftersom där finns så få fönster. Jag behöver mycket ljus har jag insett.

Så här såg det ut där uppe.



Idag har jag däremot målat...


... och målat...


... och målat!






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar