tisdag 28 juni 2011

Skåne i mitt hjärta!

Har precis sett på premiäravsnittet för säsongens Allsång på Skansen. Det var Skåne-tema (tjohoo!) och nu känner jag mig otroligt Skånepatriotisk! Mitt underbara vackra Skåne. Hur har jag kunnat lämna dig?? Tur att jag är här i några veckor nu så att jag kan insupa känslan och spara den inom mig när jag åker till Värmland igen. :)

Skånskan må vara gräslig ibland, men ibland är den så charmig! Och alldeles, alldeles UNDERBAR! Lanskapet med dess åkrar och milslånga stränder är ljuvligt. Jag känner mig så fylld av energi att jag tror att jag måste passa på att springa en runda (man vet aldrig när det känns så igen!). Jag ska ta rundan kring mina barndoms-hoods och fyllas med ännu lite mer energi av alla fina minnen.

Ahhh! Lovely!

 Stranden på Österlen
Solnedgång i Västra Hamnen i Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar