onsdag 8 juni 2011

Tack och lov för åskan!

Där ute åskar och blixtrar det (tack och lov för det för jag är trött på att svettas som en gris i kvav och klibbig värme!) och här inne fixas och donas det. Från och med nu, och juni ut (till att börja med), ska alla dåliga kolhydrater bort. Och så även flöbbet runt midjan! Nu jäklar ska det bli andra bullar! Faktiskt, på riktigt. Jag testar ett nytt brödrecept idag.

Surdegsbröd is da shit! Denna gången blir det ett med rågkross, solrosfrön och russin.

Och jag ska blanda ihop olika frö- och nötblandningar som man kan äta till frukost och ha som topping på de andra målen. Gott till keso och sallad till exempel.

Jag kan tipsa om en jättebra bok (Jacobs hälsokök) där det finns bra tips och recept på fröblandningar, musli, essenser med mera. Och även tips på mat som kan förberedas och frysas in så att det snabbt går att fixa till en nyttig måltid. 

Jag tänkte testa några av essenserna. Men jag måste hitta sådana där fina flaskor att ha dem i först. Har ni några tips om var man kan köpa det? Och så kan jag pyssla till fina etiketter att sätta på dem. :) Skoj!


2 kommentarer:

  1. Skicka recept tack, ska oxå bli av med all överflöd ;)

    puss Anna

    SvaraRadera