fredag 10 juni 2011

Tacksamhetsalfabetet börjar med bokstaven A

Idag är det mycket tankar och känslor som studsar runt i mig. Vad vill jag, vad kan jag och hur ser framtiden ut? Inga lätta frågor att svara på... Av en slump hittade jag ett inlägg på en blogg som uppmuntrar till att anta utmaningen att skriva ett tacksamhetsalfabet. Jag är på! Det är precis vad jag behöver. Att i alla fall för en stund sluta tänka på vad jag önskar och borde och istället tänka på vad jag har och gör just nu.

Så alltså, från och med idag ska jag varje dag uppmärksamma saker som börjar på dagens bokstav som jag är nöjd med och tacksam för. Jag uppmuntrar er att göra detsamma, antingen här med mig på bloggen eller enskilt i er lugna vrå där hemma. Och eftersom alfabetet börjar med bokstaven A så gör även mitt tacksamhetsalfabet det.


Jag är tacksam för ALTERNATIVAVSLAPPNINGALLERGIDROPPAR och AKUPUNKTUR. Och framför allt för min underbara ATELJÉ! :)

Vad är ni tacksamma för som börjar på bokstaven A?


3 kommentarer:

  1. Jag är tacksam för Alfabetet
    :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är jag också när jag tänker efter!

    SvaraRadera
  3. Jag är tacksam för min underbara Axel :)

    SvaraRadera