söndag 4 september 2011

En helg med En dag

Oj, oj, en sådan slapp helg. Här blir inte mycket vettigt gjort. Jag sover, läser, vilar, dricker te, läser, ser på Vänner, äter, läser, ser på Vänner, sover. Ungefär så.


Jag skrev på min Facebook-status i torsdags att det här med att vara ny på jobbet får mig att känna mig trött som en koala. Sitta still och krama en stam mest hela tiden låter ganska skönt just nu. De är kanske visserligen mer höga än trötta, och jag enbart trött, men ändå. Och visst, jag står fortfarande fast vid att det är energikrävande att vara ny på jobbet, men det är nog så att tröttheten även beror på att små virus tagit sig in i min kropp. De hamrar på mina tinningar, river i min hals, killar mig i näsan, hänger i ögonlocken så att de blir alldeles tunga och lite då och då så känns det minsann som att de gör upp små lägereldar innanför mitt pannben. De små jävlarna! INTE okej.

Jag har i alla fall tur med två saker (eller tre och jag räknar min sambo som tar tag i det där med matlagandet!).

1. Vi har precis skaffat alla säsonger av Vänner. Det är den bästa serien ever! Härligt att få skratta. Det är nog bra medicin mot förkylningen tror jag. :)

och

2. Jag läser just nu en väldigt bra bok (eller hur Marie?! haha). En dag heter den. Det är precis en sådan där bok som jag tycker om, som är skriven från två personers perspektiv. Det är kul att läsa en bok som man längtar efter att få läsa i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar