söndag 4 december 2011

Andra advent

Nu är det andra söndagen i advent, nu är det andra ljuset tänt!

Den lilla versen har lästs medan adventsljusen tänts ända sedan jag var lite. Så också idag. Det är ju tradition. :) G gjorde ett ypperligt jobb som versläsare. 

I fönstret i vardagsrummet hänger min fina ängel som har hängt med så länge jag kan minnas. Så fin, och fungerar än. Den måste vara åtminstone tjugo år gammal.

Jag tycker att det är så himla fint med alla ljus överallt. Både inne och ute. I veckan var jag i Stockholm, och där kan de julbelysning. Det var många aah och ååh när jag gick från mötet till centralen. På bilden här nedanför ser ni rondellen vid Sergels torg. Fina renar va? Sådana vill jag ha i trädgården när vi skaffar hus! Och över flera av gatorna hänger stora glittrande röda kulor som jag också vill ha. :)

Det har varit en riktigt lugn och skön helg. Jag har sovit länge på morgnarna, målat, pysslat och läst. Och så har vi varit duktiga och städat och tränat. Idag var vi på julmarknad i Mariebergsskogen. Det var mysigt, men julstämningen vill inte riktigt instämma sig. Det saknas fortfarande snö och kyla. 
Skärpning Värmland!

Under helgen har även en del av min keramik premiäranvänts. :)




1 kommentar: