måndag 26 december 2011

Annandag jul

Julhelgen lider mot sitt slut och ett behagligt lugn har lagt sig över oss så här på annandagen. Jag och G är hemma i Karlstad igen och vi softar runt här i lägenheten i myskläder. Jag har precis packat upp pappkassen med julklappar och åter igen glatt mig åt allt det fina jag fick. Jag har provat och beundrat, rumsterat om i lådor och skåp för att göra plats för det nya, och känt och klämt och luktat. När det kommer till jul och julklappar så vaknar barnet i mig till liv med full styrka. Jag älskar traditioner och pyssel, och det är det fullt av under hela december. Jag tycker att det är minst lika roligt att ge julklappar som att få. Att veckor, eller ibland månader, innan jul börja klura på vad nära och kära kan tänkas vilja ha och hela tiden ha julklappsantennerna ute för att kunna snappa upp önskningar som nämns i förbifarten. Sedan slås presenterna in så fint jag bara kan. Gärna på något sätt så att det inte går att gissa utifrån paketets utseende vad det är för något. :) Jag älskar överraskningar, både för mig själv och andra! Och till slut får jag se andra bli glada (förhoppningsvis!) över något som jag har funderat ut, köpt, slagit in och gett dem. Det är en härlig känsla.

Jag fick som sagt väldigt fina julklappar i år också. Vi har som tradition i vår familj att ge ganska mycket julklappar och årets jul var inget undantag. Jag antar att det kommer att hålla i sig tills vi får barn, och då kommer de bli överösta med julklappar istället. :) Jag känner mig alltid en aning bortskämd när jag får så mycket, men å andra sidan så är man väl bara bortskämd om man kräver och förväntar sig mycket och inte ger något tillbaka. Eller? Så jag har bestämt mig för att se det som att jag är väldigt lyckligt lottad istället! För det är jag. Och väldigt tacksam. För min fina givmilda familj. Kärlek till er! Och som om det inte vore nog så kommer det att komma fler julkappar när mamma och Jocke kommer hit i trettonhelgen. Det ska bli så mysigt med besök.

Ett urval av årets julklappsskörd:

Tio (!) böcker. Älskar!
En sidenkimono för lata morgnar.
Fler Mary Kay-produkter till samlingen. Oj vad ung och fräsch jag ska se ut nu!
Fina fjärilsörhängen.
En present till mig och G.
Monterad och klar att använda.
Ett kuvert med årets dagisfoto från Ella och Rebecka som de själva signerat. :)
Härlig inredningsläsning.
Och två JellyBean-skålar till min samling! Nu har jag åtta. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar