söndag 11 december 2011

Namnsdag

Idag är det min namnsdag. Eller ja, igår egentligen eftersom klockan är efter tolv, men ni förstår. Jag är förvånad och lite impad över hur många som för det första vetat att det var min namnsdag och för det andra kommit ihåg att gratta mig. Tack söta ni för det! Det värmde. :) Jag har nog inte kommit ihåg att gratta någon av er på era namnsdagar under året... Sorry för det. Jag får helt enkelt skylla på att jag inte har någon papperskalender som kan hjälpa mig att komma ihåg namnsdagar längre. Och ingen dagstidning heller för den delen.

Mamma har alltid varit bra på att fira namnsdagar och lika så i år. Det kom nämligen ett paket med posten. Yeay, jag tycker om paket! I paketet låg det en fin tröja och ett par änglaörhängen. Fina va?


Förutom att ha blivit firad idag så har jag även varit på Värmlands Museum och tittat på konst. Det var riktigt inspirerande! Fasen vad imponerad jag blir av konstnärernas förmåga att avbilda verkligheten. För det var just det som var "temat" för utställningen; realism, eller till och med fotorealism. Vissa av tavlorna såg verkligen ut som fotografier.En av konstnärerna, Karin Broos, hade en egen utställning som heter Speglingar. Hon fångar bland annat vardagsstunder och vacker natur, speciellt vatten, på ett jättehärligt sätt. Nu är jag extra peppad att fortsätta försöka göra fina tavlor! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar