torsdag 9 februari 2012

Torsdagstema - Mitt drömliv i kollage


Veckans torsdagstema gick ut på att göra ett kollage som visar ens drömliv. Jag tänkte ju förstås först göra ett kollage med en massa fina bilder, men med de få tidningar jag hade tillgång till så var det inte så lätt att hitta några fina bilder. Så det fick bli ord. Formen är som ni ser ett hjärta, för jag drömmer om ett liv fullt av kärlek. Det låter lagom klyschigt, men det struntar jag i, för det är ju sant! :)

Jag drömmer om ett fint hus vid havet med stora fönster och öppna ytor. Jag drömmer om att alltid vara fylld av kreativitet och om att ha tid att ge utlopp för den i en vacker ateljé. Jag drömmer om att bilda familj och om att vara omgiven av nära och kära. Och jag drömmer om ett liv med lugn, trygghet och livsenergi. Jag tror på min dröm, men jag tror även på att försöka leva i nuet. Det är det jag fokuserar på nu. Jag har stressat, planerat, funderat och oroat mig så det räcker och blir över. LIVET ÄR NU!

Andra tolkningar hittar ni hos Caty.

1 kommentar:

  1. Jag älskar dig. Du är så rätt på det. Kram JoL

    SvaraRadera