söndag 8 april 2012

Påskbakelser

Igår körde jag och syster till Klippan och hälsade på mormor och morfar. Det var väldans trevligt att träffa dem. Det blir så sällan nu när jag bor uppe i Karlstad. Först satt vi en stund ute på den inglasade altanen och pratade om allt och ingenting. Jag lärde morfar två nya patiensspel att fördriva tiden med. Det blir mycket sittande på gamla dar...

Sedan blev det påskmiddag för hela slanten. Det var mäkta imponerade av äggen som jag målade igår. Ville knappt skala dem. :)

Till efterrätt bjöd jag och syster på påskbakelser. Det är en traditionell 90-talsefterrätt i klass med inlagda päron i ugn med After eight och marängsviss. Någon som börjar känna sig nostalgisk nu?? :) En skiva rulltårta, vispad grädde och en halv inlagd aprikos på toppen. Visst ser det ut precis som ett stekt ägg?

Påskbakelser och söt syster!

Idag skiner solen och jag ska snart iväg till stan och luncha med Hanna. Efter det blir det påskmiddag hos pappa och Birgitta. Då ska vi nog måla fler ägg. Mys!

1 kommentar:

  1. Kärt av er att besöka er mormor och morfar. Ömsesidig glädje och uppskattning. Fina bakelser

    SvaraRadera