torsdag 21 april 2011

Glad påsk

GLAD PÅSK!

Jag tog några bilder på påskstämningen här hemma som jag tänkte dela med mig av. Tyckte att de blev ganska fina. Och jag är nöjd med årets påskris som går i limegrönt (matchar köket!), vitt och gult. Glasäggen har jag själv målat för något år sedan och jag tycker verkligen om dem. Jag tycket helt enkelt väldigt mycket om glas! :) Glasäggen har jag naturligtvis inte blåst själv. Jag köpte dom och färgen på Panduro Hobby. Jag har även julgranskulor som jag köpt där och målat själv. Det blir nå något vis roligare att hänga fram när man gjort det själv tycker jag.

Påsken är en riktig pyssel-helg, och det passar mig perfekt! :) Det är en mysig tradition att måla ägg. Och det ser dessutom fint ut när de dukas fram på bordet. I år blir det påskpysslande tillsammans med älsklingens brorsdöttrar (3,5 år gamla), så det blir extra skoj!

Ha en riktigt skön påskhelg!
Puss på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar