fredag 6 maj 2011

Andra bloggar

Så många duktiga kreativa människor det finns! Jag kikade runt lite på nätet igår och hittade under bara en liten kort stund några stycken bloggar som drivs av riktigt duktiga tjejer. Jag har lagt till dem i min blogglista (en bit ner på höger sida här på bloggen) om ni vill gå in och kolla. Jag rekommenderar det verkligen! Riktigt skickliga teckningar och målningar. Och fotografier.

Nu är jag riktigt taggad att öva upp min tecknarförmåga! Ska ta med mitt skissblock när vi ska på skolresa i början av nästa vecka. Ja, ni läste rätt, jag ska på skolresa! Så lyxigt har man det när man läser på folkhögskola. :) Vi ska till ett vandrarhem i Fyrbo, några mil norr om Karlstad. Jag har aldrig varit där, men det är tydligen väldigt fin natur med vatten, skog och öppna fält. Det ska bli fint väder nu framöver så jag ser fram emot att få vara ute i naturen mycket. Vi ska även bland annat testa på att svartbränna några av de keramiksaker som vi gjort. Då gräver man ett hål i marken där man eldar och bränner keramiken i tunnor med sågspån i (om jag har förstått det rätt). Spännande.

Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar