fredag 20 maj 2011

Glaserad keramik - omgång 1

Nu är äntligen några av de keramiksaker som jag gjorde för fleeeera veckor sedan glaserade och klara! Några av sakerna som inte fick plats i ugnen den första omgången står i ugnen just nu och kan plockas ut i början av nästa vecka. Det är alltid spännande att öppna ugnen och se hur det har blivit. Man kan aldrig vara helt säker på resultatet. Men dessa tycker jag blev riktigt bra! :)



Nu medan jag sitter här och skriver inlägget så står den turkosa skålen här på bordet bredvid mig och håller konsert. Det knäpper och plingar i den hela tiden på grund av spänningar som byggts upp i materialet under de stora temperaturförändringarna. Det låter gulligt! :)





5 kommentarer:

  1. Malin, så himla fina keramikskapelser!

    Woooaaah! Birgitta mycket impad, och jag med :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack så mycket! Ja och fler ska det bli! Det var jättekul. :)

    SvaraRadera
  3. Å, en turkosa skål! Har du ingenstans att göra av den, köper jag den gärna ;)

    Du är fantastiskt duktig, Malin och jag slutar aldrig imponeras av dig och din kreativitet!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Anna! Vad snäll du är. Och eftersom du är en av de flitigaste med att kommentera här på bloggen (vilket jag tycker är jättekul!) så får du gärna köpa skålen. Du får den för 300 kr, hur låter det? (Den är förresten som störst 17 cm i diameter, så du vet hur stor (eller liten) den är).

    Haha, jag funderade och velade ett tag här innan jag bestämde mig. Har ofta svårt att skiljas från de saker jag gör. Men jag får göra en till nån annan gång om jag saknar den för mycket! ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tjoho, jag fick köpa den! Underbart Malin, ta med den när du kommer ner så ska du få pengarna, jag accepterar priset! Kramar

    SvaraRadera