onsdag 25 maj 2011

Rakt på och lagom hårt

Ska det vara så svårt? Ja, minigolf är inte så lätt alltid. Det låter lätt bara för att det heter "mini", men de där sabla öppningarna som bollen ska igenom är minsann ganska mini ibland! Så nyckeln till en lyckad minigolfrunda är helt enkelt att slå bollen rakt på och lagom hårt. Lätt som en plätt kan man tycka! Men hur jag än försökte så ville bollen helt enkelt inte gå rakt på vissa av banorna ... grr!

Det var när jag och Åsa var ute och gick idag som vi bestämde oss för att spela. Bara så där spontant när vi gick förbi minigolfbanorna. Det är premiär för i år.

Vi spelade...
...och spelade...
...och spelade...
...och spelade!
Hela två hole-in-one lyckades jag få till!
Här är Åsas boll på väg in i kossans mun. :) Söt bana!
Så här kul hade vi. :)
Finn ett fel! (Bra jobbat Åsa!)
Efter minigolfen blev det sopplunch på Naturum i Mariebergsskogen. Mums!
Och när jag vinkat av Åsa, som skulle jobba, så blev det en fika att fördriva tiden med innan jag skulle träffa medlemstränaren på gymmet. Ännu mer mums!

Det har varit en härlig dag helt enkelt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar