Jeanslanseringen bygger på en undersökning som har genomförts med hjälp av 60 000 kvinnor världen över. Kvinnornas kroppar har blivit skannade och de har fått svara på frågor om deras förhållande till jeans. Av undersökningen kunde man se tre olika kroppstyper (genom tredimensionell kroppsskanning) som passade in på närmare 80 % av de medverkande kvinnorna. Gällande deras relation till jeans ansåg en stor majoritet att det var plågsamt svårt att hitta jeans som passade (läste om detta här).
Slight Curve, Demi Curve och Bold Curve heter jeansmodellerna som finns med olika benutföranden, bland annat skinny, straight och boot cut, och i olika tvättar. I butikerna använder personalen sig av en ny mätmetod, där skillnaden mellan midja och höft ska visa vilken jeansmodell som passar kundens kropp. Jag blev mätt igår och hittade ett par jeans som satt som en smäck direkt! Hur bra är inte det? Love it! :)
Äntligen, vilken bra idé! Bra med teknikutveckling och ett bra användningsområde för kroppsscanning! Har också svårt att hitta jeans men nu kanske det är läge att försöka igen!
SvaraRadera