söndag 21 augusti 2011

Räkkryssning med M/S Västvåg

Nu är semestern slut och i morgon tar min nya verklighet vid. Det ska bli spännande! Jag har haft en riktigt härlig semester. Både i Hälsingland och i Karlstad. Den här senaste veckan tillbaka i Karlstad har varit slapp och skön. Som lördag hela veckan. :) Vi har tränat, fixat fint på balkongen, varit en sväng i stan, plockat svamp och pysslat med lite olika smått och gott. Jag är utvilad och laddad för att börja jobba. Det kommer dock bli svårt att komma upp på morgnarna... Jag tycker inte om att gå upp tidigt!

I fredags var vi (jag, Gunnar och Åsa) på räkkryssning med M/S Västvåg.

Det var en tur på ca 3,5 timmar ut på Vänern med den här båten. 

Det blev inte riktigt som jag hade sett det framför mig när vi bokade biljetterna. Det ösregnade nämligen, och rutorna immade igen så att det knappt gick att se ut. Men vi fick i alla fall sitta inomhus!

Vi pillade räkor i ett rasande tempo. Och det fylldes på med nya räkor så fort det tog slut!

Det var lite fattigt med bara två såser och bröd som tillbehör. Men den stora mängden räkor var ett plus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar