söndag 9 oktober 2011

Vad gör man inte för några kakor...

Jag har varit sjukt sugen på kakor hela eftermiddagen. Sådana där med chokladbitar i. Så till slut gav jag upp och bestämde mig för att trotsa ösregnet och stormbyarna där ute och gå till affären.

Jag tog mitt prickiga paraply, tog på mig mina fina gummistövlar och gav mig iväg.

Ute var det mörkt och blött. Kändes allt lite läskigt att gå de typ 300 metrarna genom "skogen", men jag överlevde! Och eftersom jag hade mina gummistövlar på mig så kunde jag klampa på bäst jag ville utan att se mig för. Plask, plask!

Under mitt stora paraply smattrade det ganska mysigt.

I affären hittade jag även en orkidé (som vi tänkt köpa ett tag) och tandkräm (som jag kom på att vi behöver). Tur det, för det hade känts lite pinsamt om det märkts att jag gav mig ut i rusket bara för att köpa kakor. Nu kunde jag låtsas att det var tandkrämen som jag gick dit för! ;)

Äntligen fick jag mina efterlängtade kakor! Nu blir det söndagsfika i soffan. Tjing!


1 kommentar: