torsdag 24 november 2011

Sen en tid tillbaka

Om ungefär en vecka ska jag och Åsa se Melissa Horn här i Karlstad. Hon är så bra! Jag ser verkligen fram emot det.

Jag har ett speciellt förhållande till hennes musik. Det var min syster som rekommenderade mig att lyssna på hennes låtar för ungefär ett och ett halvt år sedan. Jag kommer ihåg att vi var hemma i mammas lägenhet. Jag var så trött. Som jag alltid brukade vara. Jag låg på mammas säng och Marie lyssnade på Melissa Horn ute i vardagsrummet. Jag hörde musiken där jag låg och blundade, och Sen en tid tillbaka började spelas. Med den låten satte hon ord på mig, mina känslor och mitt liv där och då. Det var omskakande. Jag kommer ihåg att jag tänkte att nu måste jag ta tag i det här. Så här kan jag inte må. Men det är inte så lätt ska jag säga. Jag skulle djupare innan jag på allvar vände. Men mer om det någon annan dag. Idag nöjer jag mig med att säga att jag är tacksam för att jag nu mår alldeles utmärkt, och det tänker jag fira lite extra den 2 december! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar