torsdag 12 januari 2012

Torsdagstema - Fult och fint

Veckans torsdagstema "Fult och fint" tolkade jag på det här sättet: 

Maskrosbollar tycker jag är väldigt fina! De är fluffiga och ser oskuldsfullt sköra ut. För väldigt många andra (förmodligen personer med egen trädgård... ;) ) är maskrosen istället något fult och besvärligt. Speciellt när alla frön sprids med vinden som på bilden ovan. Så alltså, fult och fint i samma blomma! :)

Bilden är tecknad med kol och blyerts.

På Smäms blogg (här) hittar ni hennes tolkning och länkar till en hel drös andra!

11 kommentarer:

  1. Lika fina och sköra som maskrosbollar, lika fin och skör va din teckning! Jättefint! Och bra tolkning av temat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack, vilken komplimang! :)

      Radera
  2. Härligt! Min första tanke var också maskrosen, men den här veckan hann jag inte med torsdagstemat :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, great minds think alike. ;) Synd att du inte hann. Nya tag till nästa vecka!

      Radera
  3. trodde först det var ett foto! vad fint du ritar!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin tolkning av temat. Jag lyckades inte få klart min bild, men får lägga upp den en annan dag :-)

    SvaraRadera