tisdag 26 juni 2012

Välmående blommor

Jag har nog tidigare skrivit om hur dåliga vi är på att hålla våra växter levande, men så himla dåliga är vi nog inte trots allt. Det handlar nog bara om vilken typ av blommor det är. Jag var lite rädd att pelargonerna skulle krokna totalt under midsommarhelgen när vi var hemifrån några dagar, men där får jag kanske tacka det minst sagt ljumma junivädret för hjälpen.

Istället för vissna så var de så här fina när vi kom hem. Massor med nya knoppar! När blommorna blommar och mår bra så blir jag glad. Det är så sorgligt när de vissnar.

Inte nog med att de pelargoner vi redan har blommar, nu har jag dessutom gått steget längre och tänker försöka driva upp nya själv. :) Jag fick med mig sticklingar från G:s mormor. Hoppas att det går bra. Det är roligt att se dem växa och frodas (förhoppningsvis!).

I glaset bredvid ligger frön som ska bli smaskiga Alfalfagroddar. Jag slår på stort! :)

Så här fint ceriserosa ska de nya pelargonerna bli. Det kommer att bli fint tillsammans med de ljusrosa som vi redan har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar