måndag 25 juni 2012

Längtan

Under midsommarhelgen har två av mina tjejkompisar fött sina första barn. Det är underbart, och jag är så glad för deras skull! Tänk vilken LYCKA! Jag har fått se bilder på dessa små dagsfärska underverk med små söta ansikten och knutna bulliga nävar. Det är så att hjärtat smälter.

När jag ser mina vänners glädje så väcks en längtan i mig som är svår att förklara. Det är nästan så att det känns i bröstet rent fysiskt. Jag längtar så tills det är min tur, och när jag tänker på det så känns det helt overkligt, men samtidigt så självklart.

Till dess pysslar jag vidare med mitt. I morgon är det junta hos Katharina, och det ska bli himla mysigt! Jag ska köpa nytt garn på vägen dit och börja på ännu en mormorsrutefilt. Fast denna ska bli i lite ljusare mer somriga färger tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar