lördag 9 juni 2012

Virkade blommor i håret

Igår var det junta. Det var lika trevligt som vanligt! Vi åt, pratade och handarbetade. Precis som sig bör på en junta. :)

Eftersom vi pratar samtidigt som vi handarbetar så fungerar det inte att göra något där man måste tänka och räkna en massa. Så jag valde något enkelt, något som nästan flöt på av sig själv när jag väl fick kläm på det.

Jag virkade tre blommor och ett band.

Sen sydde jag fast blommorna på bandet så att det blev ett hårband.

Så här ser det ut när jag har det på mig. :)

Om det är någon som är sugen på att virka ett eget hårband, eller bara virka blommor, så är detta det mönster som jag virkade blommorna efter. 

Nu ska jag fortsätta vika servettblommor så att pionlampan blir klar i helgen!

Och förresten, jag vill passa på att skicka en hälsning till Davids svärmor som jag har hört kikar in här på bloggen då och då, och som blev inspirerad att måla ett eget hänglås. Jättekul att höra att jag inspirerat någon till att pyssla! Det är precis vad jag vill med min blogg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar