söndag 15 juli 2012

Lite ditten och lite datten

Det var ett tag sen förra inlägget. Sen dess har jag bland annat blivit med Instagram (där heter jag livetskreativa). :) Jag sammanfattar med bilderna därifrån...

Jag har varit på Putte i parken. Det är en fyra dagar lång festival i Karlstad. Så de dagarna var det fullt ös. Jobb hela dagarna och konserter hela kvällarna. Mycket bra musik! Jag såg bland annat Melissa Horn, Kapten röd, Familjen, Flogging Molly, Tinie Tempah, Lars Winnerbäck och Kent. Men bäst av allt var Weeping willows och Timbuktu! Weeping willows var riktig högstadienostalgi. Underbart!


Jag har ätit min nya favoritglass - Magnum Strawberry white. Mums! Och så har jag köpt vackra minirosor och ett finfint blommigt kakfat.

En dag kom det ett paket. I paketet låg det en urtjusig bröllopsklänning. MIN! Och den passar perfekt. Tur det, för om en vecka är det dags. :) OMG! En vecka!



Vi har haft besök av Anna och Erik. Det var jättetrevligt! Vi var bland annat ute och promenerade i skogen. Jag hade gummistövlar och plockade blommor. Så svensk sommar som det kan bli! När våra gäster åkt hem satte jag och G oss på balkongen och spelade Backgammon. Regnet smattrade mot glasrutorna och det var himla mysigt.

I tisdags var det juntadax igen. Lika trevligt som alltid! Jag virkar vidare på mormorsrutefilten. På juntan bjöds vi bland annat på jordnötsbröd á la LCHF som jag sen provade att baka själv.

Vi fortsatte med godsakerna när vi igår åt en av mina favoritförrätter - räkor med avocado, mango, lime och koriander. Självklart serverat i mina fina Jelly bean-skålar. :) Idag har jag bakat minimuffins som jag serverade på det nya fatet. De blev tyvärr lite torra, men annars goda. Det var lite av ett experiment för jag bytte ut sockret mot Stevia och mjölet mot mandelmjöl. Det blev hur bra som helst!

Ja, det var en sammanfattning. Förutom det så har jag blivit förkyld och känner mig lite sur för det. Så nu får jag fasen ta och sluta snora för nu är det bara tre jobbdagar kvar sen är det semester och bröllop! Tjoo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar