onsdag 18 juli 2012

Stöd Barncancerfonden genom Juliaresan!

Juliaresan. Ett himla fint initiativ! Läs mer här: www.juliaresan.se
Cancern tog deras vän. Nu cyklar de genom Sverige för att hedra hennes minne och för att samla in pengar till Barncancerfonden.

Cancern tog även min lilla kusin, blått 11 år gammal. Den tog min faster, min kompis mamma och många många fler... Jag tror att de flesta av oss känner någon som drabbats av cancer och själv drabbats av sorgen den lämnar efter sig.

Jag har precis skänkt en hundring till insamlingen till Barncancerfonden. Jag är inte rik, men jag har så att jag gott och väl klarar mig. Därför har jag förmånen att kunna skänka en hundralapp utan att det påverkar mig nämnvärt. Jag hade nog faktiskt inte ens märkt om jag tappade en hundralapp, om jag ska vara helt ärlig. Och jag tror att var och en av er också kan avvara en hundring utan att det gör alltför ont. Så varför inte, skänk en ynka hundralapp och känn att du gjort något bra. Många bäckar små... :)

Du kan snabbt och lätt lämna ett bidrag via sms (se nummer på bilden) eller via Barncancerfondens hemsida.





Om du efter att ha läst detta skänker ett bidrag så får du gärna lämna en kommentar här till mig. Så ser jag om mitt inlägg gjort någon nytta! :)

2 kommentarer:

  1. Jag läste om Juliaresan och det lät som något bra. Jag har skänkt jag med.

    SvaraRadera
  2. Jag har satt in en hundring, Ewa

    SvaraRadera