onsdag 18 juli 2012

Väderberoende

Jag har blivit beroende av yr.no. Ja, det är bara att erkänna. Jag kikar där flera gånger om dagen.

Jag har egentligen inte brytt mig så himla mycket om vädret i sommar, inte förrän nu. För på lördag är det dags för bröllop. Och i mitt huvud så ska vi ha vigseln nere vid strandkanten. Solen ska skina och det ska blåsa ljumma vindar. Efter vigseln ska vi ha bubbel-picknick på gräset och sen ska vi ta fina bröllopsfoton i den vackra grönskande naturen. Vi får se om naturen kan leva upp till mina drömmar. Jag håller tummarna så att det nästan gör ont.

I måndags kväll såg prognosen ut såhär (inte så värst muntert!):

Igår kväll (betydligt bättre):
Idag såhär: 

Den här prognosen kan jag absolut leva med! Hoppas hoppas hoppas att det håller sig så. Eller blir bättre förstås.

Hur som helst, nog om det som jag ändå inte kan påverka. Jag är sjukt pepp inför helgen! :) Jag ska ha hela min och G:s familj hos mig en hel helg. Det ska bli underbart! Och det ska bli kul att de får lära känna varandra lite bättre. Det ges det ju inte direkt så stor möjlighet till det annars eftersom vi alla bor i olika delar av landet. Det kommer att bli bra det här. Det känner jag på mig.

2 kommentarer:

  1. Malin, det här kommer att bra, jag ser fram emot ditt och G:s bröllop och att få träffa din familj.
    I övermorgon är jag på väg mot Dömle och då träffas vi.......
    Din blivande svärmor, Ewa

    SvaraRadera
  2. Malin & Gunnar,
    Klart att det blir fint väder. Vi håller tummarna!
    Men om inte solen vill visa sig, så blir det fint i alla fall.
    Med ett så fint brudpar, sådana gäster, och i herrgårdsmiljö, så blir det jättefint oavsett väder! :-)
    Jag ska snacka med solen.
    /Uffe

    SvaraRadera