torsdag 19 juli 2012

Prova ändå, viskade hjärtat

Idag har vi en fixardag här hemma. Vi städar, tvättar, rensar, bakar, fixar och donar. Det är första dagen på semestern, så det är bäst att göra fint här hemma så att man står ut med att vara här. Och för att våra gäster inte ska vilja åka härifrån direkt. :)

En typisk sådan där uppgift som vi dragit ut på ett tag är att hänga upp de nya tavlorna i vardagsrummet. Men nu är det gjort, och det blev jättefint!

Den här fina illustrationen har duktiga Smäm gjort. Jag föll för den direkt. Dels färgerna och stilen, och dels att hon fotograferar (som jag gillar att göra). Det är precis så här jag vill kunna teckna.

Jag köpte den redan i vintras, men den har inte kommit upp förrän nu. Först hade jag ingen ram till den och sen hade jag ingen kompis-tavla till den.

Till slut gjorde jag en själv. Det är ett citat som jag hittat på nätet. Jag tycker att det är helt underbart! Vem känner inte igen sig i det?!

Jag vet tyvärr inte vems citat det är, för det verkar omöjligt att ta reda på. Citatet finns på massor med ställen på nätet, men ingen anger vems det är.

Jag valde att göra det i svart, vitt och ceriserosa för att matcha illustrationen. Och för att piffa till det lite extra så lade jag på ett lager glitterfärg på "hjärtat".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar