måndag 24 september 2012

Skissteknik

Jag har börjat på en kvällskurs på Karlstads universitet. Skissteknik 7,5hp. Så en kväll varannan vecka är det lektion med teori och skissövningar. Det viktigaste på kursen är att lära sig att se och att rita det man ser och inte det hjärnan "bygger ihop" för att den "vet" hur saker ska se ut. Låter det konstigt? Det är ganska svårt i alla fall. Ett annat syfte för kursen är att öva, öva, öva! Det är så man blir bra på att skissa. Jag vill framför allt lära mig att skissa snabbt och inte så pedantiskt. Och framför allt vill jag att kursen ska få mig att INTE få prestationsångest så fort jag tar fram papper och penna. Vi får se hur det går. :)

Denna veckas hemuppgift är att rita av händer som håller något:
På lektionen i torsdags skulle vi teckna av föremål på olika sätt:

Förra veckans hemuppgift var att teckna träd:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar