söndag 23 september 2012

Efter bröllopet har jag...

...bland annat...

...tagit med min fina brudbukett (som var för fin för att lämna kvar hemma!), hoppat in i hyrbilen och åkt på en resa i Sverige med min man. :)

 Tittat på mååånga dalahästar i olika färgkombinationer.

Plockat jordgubbar. Och ätit jordgubbar.

Lärt mig sätta varp på en vävstol.

Målat en stor vattenfärgsmålning tillsammans med Jennie, Rebecka och Ella.

Legat i solen och läst en bra bok.

Lagt pussel.

Åkt till Växjö och träffat två gamla klasskamrater.

I Växjö tittade jag även på en massa fin glaskonst. Bland annat det här fina ljusträdet.

Åkt till min barndoms strand i Falsterbo och fått sand mellan tårna. Det var även där jag tog sommarens första och enda dopp. Kallt och fullt med maneter. Otrevligt.

Cyklat till sjön nära där vi bor och läst ännu en bra bok.

Åkt till Västerås och haft en tjejhelg med Jennie. Vi hade det så himla bra! Och jag shoppade nya höstkläder.

Jag har också shoppat en symaskin. Nu behöver jag bara konkreta idéer och fina tyger.

Och så har jag varit på en utbildning i Easingwold och turistat i York. Väldigt fin stad det där.

Puh, nu var det avklarat. Det första riktiga inlägget på länge. Hoppas det flyter på framöver.

2 kommentarer:

  1. Du har ju hunnit med massor!
    Många fina bilder men jag måste ju säga att det där ljusträder var fantastiskt!

    Min sommar bestod mest av lera :)

    SvaraRadera
  2. Håller med A om ljusträdet, fantastiskt fint!
    Avundsjuk på vävningen. Har en vävstol på vinden, men inte tiden att plocka fram den. Skulle också behöva gå en kurs innan det är dags. Håller varje år koll på studieförbundens kurser, men avstått än så länge. Lite längre fram bara...

    SvaraRadera