fredag 1 juni 2012

...och Skalman han är tlööött....tlöööööött

Fredag kväll, bästa tiden i veckan! Det kändes lite som måndag idag på jobbet eftersom jag varit iväg på konferens i två dagar, så nu känns det extra gött att det är fredag och jag slipper gå upp tidigt i morgon. Snart ska jag slänga mig i soffan och myspysa där hela kvällen!

Vi har inga stora planer för helgen så jag ska nog spendera en hel del tid i ateljén. Och så kanske jag kan lyckas avsluta något av mina pågående projekt. I kväll ska jag nog i alla fall göra fler servettblommor till pionlampan så att den blir klar innan sommaren är över. :) Kanske kan jag till och med ta mig i kragen och sy den sista sömmen på lapptäcket som jag började på för evigheter sedan. Jag är väldigt bra på att påbörja pysselprojekt, men mindre bra på att slutföra dem... Det dyker liksom upp inspiration till nya pyssel hela tiden och då vill man ju gärna ge sig på det med en gång. :)

Jag tänker avsluta inlägget med att bjuda på lite härlig nostalgi: Bamsesagan! Jag vet inte om ni har hört den, men jag hörde den som ljudfil när jag gick i gymnasiet och vi tyckte att den var skitkul. Idag kom jag och min kollega att börja prata om den och då visade hon att den finns på youtube med en liten videofilm och allt! Underbart. :)

Ha en skön helg!


1 kommentar:

  1. lena petterson2 juni 2012 kl. 21:19

    Tack Malin, tack för skrattet. Nu är jag inte tlött längre. Måste se den igen. Puss mam

    SvaraRadera