torsdag 17 mars 2011

Längdskidåkning i Säfsen

Åh, vad härlig dag jag har haft idag! Vi har varit i Säfsen med skolan. Strålande sol och vackra omgivningar med gnistrande vit snö. Tror minsann att jag fått vårens första ljusrosa ansiktsbränna och några fler fräknar.

Jag har åkt längdskidor för andra gången i mitt liv. Man ska ju ta seden dit man kommer så nu när jag är värmlandsbo blir det längdåkning för hela slanten. Det gick riktigt bra. :) Fick till ett ganska bra flyt emellanåt. Men fy fasen vad jag känner mig mör i kroppen. Jag kommer inte kunna komma ur sängen i morgon. Det gör redan ont att lyfta upp benen... Men det får det vara värt, för det var riktigt kul! Jag blev dessutom väldigt sugen på att rasta snowboarden, men det får bli nån annan gång.

Självklart hade jag picknick med mig. Varm choklad och mackor med stekt ägg. Precis som när jag var liten. :)

***

I morgon kommer mamma och Jocke hit och hälsar på. Ska bli så kul! Då ska jag visa dem mitt nya hem och mitt nya liv i min nya stad. :) Jag hoppas på solsken så att vi kan gå ut och promenera i den fina naturen. Ni är så välkomna!

3 kommentarer:

  1. Men Malin, då passar det ju perfekt att satsa på TjejVasan för dig nästa år, bara 3 mil ;) Ha en underbar helg :) Kram...

    SvaraRadera
  2. Haha, nja det får vi se... Men jag är ganska stolt över mina 8 km igår! :) Alltid en början. Fast efter den sträckan började delar av kroppen klaga rejält.

    SvaraRadera
  3. Åååå mackor med stekt ägg hade jag också på alla utflykter/friluftsdagar när jag var mindre! Nostalgi! Härligt att höra att du har det så bra! Kramar

    SvaraRadera