tisdag 19 april 2011

Konstutställning i Värmland under påsken

Idag har jag varit i absoluta mitten av Värmland. :) Pålen på bilden nedan visar mittpunkten och den finns på min lärare Tommys gård. Vi var där med skolan idag och igår för att göra i ordning inför utställningen som ska vara under påsken. Tommy och hans fru Angela är båda konstnärer och ska vara med i påskrundan som går av stapeln varje påsk (precis som i Skåne!). De har en stor gård och ett tomt hus där vi får möjlighet att hänga ut sådant som vi skapat i skolan. Skoj! Så vi har fixat och donat, spikat och sopat hela dagen. Det är en ganska liten yta i förhållande till hur många vi är som ställer ut, så det blev tätt placerat på väggarna. Inte som i ett proffsgalleri direkt, men till slut blev det riktigt fint. :) Om det är någon som bor i Värmland och ska ut på påskrundan så är det nr 17 i programmet.






Min klasskompis Åsa gör egen luffarslöjd. Idag gjorde hon dessa fina blommorna!


2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Det låter ju spännande! Vart får man tag på programmen till den värmländska påskrunda? Ska kanske passa på att få i oss lite kultur när vi ändå är uppe :-)
    Kramar Katta

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut! Jag hade gärna åkt runt och kikat själv, men det får bli nåt annat år... Kramar!

    http://konstrundan.files.wordpress.com/2011/03/konstfoldern_2011_w.pdf

    http://konstrundan.wordpress.com/

    SvaraRadera