söndag 13 november 2011

En andra omgång

För några veckor sedan köpte jag en ny efterlängtad orkidé till vårt köksfönster. Den var så fin så fin. Så jag kände mig lagom snopen och besviken när alla blommorna började slokna och trilla av efter bara några dagar. Kanske trivdes de inte i sitt nya hem eller så hade de stått i blom jäääättelänge i affären så att de var alldeles utmattade. Vad vet jag? Men en sak vet jag; nu är det dags för blomomgång två! Så glad jag blir. :) Orkidéer utan blommor är ju faktiskt lite tråkiga...

En liten knopp. Och fler är på gång!
När jag ändå babblar på om återkommande roliga saker så känner jag att jag vill passa på att göra reklam för ett roligt program på svt. En idiot på resa heter det och säsong 2 börjar ikväll kl 21.30. Det handlar om en vresig och allmänt dryg engelskman som skickas ut på olika äventyr av sina två kompisar. Han är underbar med sina dräpande kommentarer och torr-roliga sätt! Om säsong 2 blir lika rolig som första säsongen så kan jag verkligen rekommendera det.

1 kommentar:

  1. Hej skatt. Orkideer är inte vackra utan blommor. Jag har satt ihop några stycken i en stor kruka. Blev maffigt. Kram mam

    SvaraRadera