söndag 20 november 2011

Helg i Göteborg

Nu är jag hemma i Karlstad igen. Skönt. Det har varit ett väldigt flängande denna vecka. Jobbresa till Sthlm och Falun och sen en helg i Göteborg. 

Jag träffade två kära vänner från Malmö i Göteborg. Redan för ungefär ett år sedan när jag bestämde mig för att flytta till Karlstad pratade vi om att ses. Fast då var planen att de skulle komma till Karlstad och hälsa på. Nu bestämde vi oss för att mötas halvvägs istället. Det var en riktigt härlig helg. Fikande, snackande, shoppande och filmtittande. 

Vi promenerade bland annat genom Haga, och gick där in på ett kafé och tog en fika. 
Vet ni vad en Hagabulle är?

Det är en gigantisk kanelbulle! Tallriken den ligger på är inte en assiett utan en vanlig mattallrik. 
Så då förstår ni hur stor den är!

Alla kakor som de sålde var helt förväxta. Drömmarna till exempel, de brukar ju vara typ 3 cm i diameter, men här var de minst dubbelt så stora. Visst ser det sjukt gott ut?

Med de bilderna säger jag mmmmm (vill ha!) och godnatt! Jag ser fram emot nästa tjejhelg. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar