torsdag 5 januari 2012

Torsdagstema - Till havs!



Temat Till havs! får mig genast att tänka på dykning. Det är helt klart det bästa sättet att vara till havs. Är man i havet snarare än havet så slipper man att bli sjösjuk, och det är ett stort plus! Dessutom finns det en helt underbart vacker värld under vattenytan.

Det kändes passande att illustrera just detta temat med akvarell. Det ska bli spännande att se hur de andra bloggarna har tolkat temat! Smäm listar de andra bloggarnas bidrag på sin blogg här. Vad detta med torsdagstema är har jag skrivit om här.



7 kommentarer:

  1. Riktigt fin! Jag lägger till den också

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Roligt att du gillar den :) Yes - jag ritar alla delar för sig på papper och scannar in i datorn, sen lägger jag ihop allt i Photoshop. Vissa delar är gjorda i akvarell, andra i blyerts medans vissa är stockphotos från internet och andra är bara färg från photoshop :D Man får leka sig fram helt enkelt :D

    SvaraRadera
  3. Håller med de tidigare, jättefin! Låter som att du har erfarenhet av att dyka? Låter spännande, skulle vara fantastiskt att få se havet från den vinkeln någon gång!

    SvaraRadera
  4. Nanna: Ja det har jag. Jag har skrivit lite om det och delat med mig av bilder i detta inlägg (http://livetskreativastunder.blogspot.com/2011/08/galar-anyone.html). Jag var tveksam och motvillig till dykning länge, men nu ångrar jag det inte för en sekund! Så jädra häftigt! Har dykt i Sverige, Egypten, Australien och Malaysia än så länge, och fler ställen blir det alldeles säkert. Gör det om du har möjlighet! :)

    SvaraRadera
  5. Riktigt fin illustration! :D
    SV: Tuusen tack!!

    SvaraRadera