måndag 5 mars 2012

Vernissage

Tjo! Nu har jag haft mitt livs första vernissage. :) På café Andrum i Malmö som jag nämnt tidigare här. Det blev väldigt lyckat, och jag är så nöjd så! Det blev ganska så fullt med folk där inne, men det syns inte på bilderna eftersom jag inte vill lägga ut bilder på folk på nätet utan att de sagt att det är okej. Tack alla ni som kom! Det minglades och fikades, och tittades på mina tavlor så klart ;) Jag fick till och med sålt hela nio stycken. Nu ska det bli spännande att se om fler säljs under resten av visningstiden.

Ett förrum innan man kommer in i själva kaféet. Till vänster hänger några av mina tavlor.

Kafédelen med mina tavlor på tavellisterna. 

På den vänstra väggen på bilden ovan finns dessa tavlor.

 Vimplar!

 Grodor!

 Jag och Marie är djupt försjunkna i en väldigt intressant diskussion. ;)

Jag sätter upp en röd prick (=såld!!) :)

 En liten tulpantavla och en kort text om konstnären. 

Direkt efter vernissagen lastade jag och älsklingen in oss, och alla fina presenter (jag fick bland annat bubbel, godis, blommor och en fin blommig sax som blir en perfekt pysselsax!) i bilen och körde mot Karlstad. Slut på helgen betyder ju slut på Malmö-tiden... Vi var inte hemma förrän vid 01.00 så det var lite extra segt att gå upp till jobbet idag.

Det är himla kul att hänga ut tavlor, men nu så här efter vernissagen känns det skönt att slippa pressen att måla till en deadline. Det blir inte lika roligt när det känns som ett måste. Jag tror att det blir en målarpaus ett tag. Jag har ändå en massa annat spännande att pyssla med. :)

1 kommentar: